Overvejer du markedsføring på facebook når det kommer til din virksomhed og dens services? I indlægget her fortæller vi dig mere om hvorfor det er en god ide at bruge det medie til at markedsføre sig på. Du kan også blive klogere på hvordan du kommer i gang og hvad der bedst kan betale sig for netop din virksomhed.

Hvorfor markedsføring på Facebook?

Har du nogensinde forsøgt dig med markedsføring på Facebook? Det er et værktøj man lige skal sætte sig ind i, men til gengæld også et værktøj du kan nå langt ud med. Det kræver at du lige bruger en smule tid på at sætte dig lidt ind i det. Du har måske nok prøvet at lægge et opslag op på din virksomheds facebook side, men det når som regel ikke ud til flere end dem som følger din side. Ofte når de ikke end gang så langt ud. Når du køber dig til promovering på sociale medier som facebook og Instagram, så har du selv indflydelse på hvem du vil nå ud til.

Du kan tilpasse målgruppe ud fra demografi, geografi og andre faktorer, for på den måde at ramme et publikum som du mener matcher dit brand. Du kan sagtens selv kaste dig ud i det. Facebook er ganske behjælpelig, og giver dig forslag til hvor mange dage du bør kører din kampagne samt hvor mange penge du minimum bør lægge i din annonce for at det får en effekt. På den måde er det nemt selv at give markedsføring på Facebook et forsøg. Jo mere tid og jo flere penge du lægger i det, jo bedre er dine chancer.

Lad profesionelle hjælpe dig på vej

Hvis du ønsker at der bliver taget fuld kontrol over din markedsføring på Facebook, kan du vælge at lade et professionelt firma hjælpe dig. De har nemlig ekspertisen inden for online markedsføring, og kan tilpasse dine annoncer og kampagner, så det gavner din virksomhed mest muligt. Selvom der absolut er ting du kan gøre selv, hvis du har tiden til at researche på området, så er pengene til et bureau ofte godt givet ud. Her sparer du nemlig din egen tid ift. at undersøge tingene, fordi et bureau allerede har ekspertisen.

For eksempel, kan du godt have en idé hvem du gerne vil ramme, men det er vigtigt at få afgjort hvem din målgruppe er, eller hvilken målgruppe du ønsker at ramme. Det kræver ofte at du udvikler personaer som matcher dit brand ud fra job funktion, indkomst, geografisk placering, interesser, alder, køn mm. Når du har etablet hvilke personer som passer til dit brand, så er det nemmere at lave markedsføring på Facebook, som passer hertil.